28 de gener del 2010

ALIEN DE LLIMONA

Resistirà el llimoner els freds d’aquest hivern? No les tinc totes amb mi.
Quan vaig demanar consell als que en saben més que jo d’horticultura, em van recomanar que li posés una mena de tela transpirable a sobre, per protegir-lo del vent i la neu.
I així ho vaig fer, encara que em fa una certa angúnia veure’l allà enmig del jardí tot tapat com un ou d’alien. De vegades penso que potser seria millor desempallegar-lo d’aquesta caputxa blanca, i no sé si seré capaç d’esperar fins que arribi el bon temps.

15 comentaris:

  1. No sóc cap expert, però no li hauria de tocar el sol de tant en tant? Encara et sortiran llimones albines.

    ResponElimina
  2. fas el que cal, que aquest nostre país, si no és cap al sud, no tracta gens bé aquests arbres :( i no hi ha res millor que una llimona ben madura acabada de collir :)

    ResponElimina
  3. Mmmmmm, Somio amb granissats, sucs, combinats i mil destinacions més que les llimones leblanskyanes tindran !!!

    ResponElimina
  4. El meu micaquer aguanta, però, la platanera està feta un nyap.

    ResponElimina
  5. Com es nota qui és de Badalona, eh, Carles!
    I no tinc referències visuals!

    Al llimoner el podries despullar durant el dia i acotxar-lo de nit. Seria molt tendre

    ResponElimina
  6. Ara m'explico perquè el meu llimoner està en fase UVI o UCI o com es digui!
    T'hauré de demanar llimones!
    Per cert, fes cas a la bamboo!

    ResponElimina
  7. Allau, mira que soc bitxo raro i això de les llimones blanques m'han fet pensar... però no, com l'arròs, han de ser groges.

    ResponElimina
  8. Clídice, gràcies pel consell, al final igual no el destapo.

    ResponElimina
  9. Carme, y usté que lo vea y que lo guste... si el pobrissó sobreviu!

    ResponElimina
  10. Carles, lamento el sofriment de la teua platanera, aquest hivern ha estat especialment fred. Escolta, no tinc massa idea, però igual això de posar-li una caputxa li va bé.

    ResponElimina
  11. Bamboo, el que tu dius sembla encertat, però això requeriria estar pendent cada dia del llimoner, i no em veig capaç.

    ResponElimina
  12. Galderich, si sobreviu el pobret, em sentiré feliç de donar llimones a tothom; és una cosa que trobo molt bonica, això de repartir la fruita de l'arbre propi.

    ResponElimina
  13. El teu altruisme repartint llimones, emociona al mes insensible(com jo mateixa).
    No se pas que opinaria l'amic Sigmund si fes el psicoanalisi de la frase.

    Gracies Galde pel recolzament, tot i que ha estat un consell infructuos. . . .

    ResponElimina
  14. A les oliveres tb se'ls hi fa pel tema glaçades i tal, jo tampoc en sóc cap experta, però diuen que va bé tapar-los quan fa molt de fred, tot i que suposo que si algun dia que faci bo li vols treure tampoc ha de passar res, més que res és de cara a la nit, quan gela i això...

    Va, que ja s'apropa el bon temps i podràs lluir llimoner ;P

    ResponElimina
  15. Hola Ithxay, benvinguda al bloc i gràcies pels consells. En el cas de les oliveres, han aguantat els tres anys que porto aquí sense cap problema, o sigui qu les deixaré "destapades". El llimoner, com que és d'aquest tardor passada, em fa més por, tot i que de moment aguanta (amb caputxa, of course). No t'imagines la il·lusió que em fa poder collir llimones i repartir-les als amics!

    ResponElimina