8 de novembre del 2010

HE PERDUT EL MEU PEIXET








Es diu PIX, i l’he perdut.
PIX és creació meua: nasqué i va anar prenent forma al meu interior, no sé com ni des de quan, però el cert és que un bon dia va tenir la necessitat de sortir de mi i independitzar-se de la meua imaginació.
Des d’aleshores, en PIX i jo hem gaudit d’una amistat fantàstica, i la seua companyia ha estat confortadora.
En presentar-lo als amics, varem inventar un número de circ en què ell s’amagava a qualsevol racó, i quan jo deia senyores i senyors, amb tots vostès el gran PIX, el peix més veloç de l’univers!, ell sortia disparat, deixant tothom amb la boca oberta. Una passada!
Però ara l’he perdut. Tot va començar divendres passat, quan em va demanar si podia participar en el fotomuntatge que jo estava fent per al post de dilluns. No m’imaginava que, en deixar-lo tot sol mentre feia quatre retocs amb el Photoshop, ell marxés de casa.
He posat aquestes fotos per si algú el reconeix. És vermell, es mou molt ràpid i pateix una mena d’acromatòpsia mimètica, que no tinc massa clar que significa, però que sé que té alguna relació amb els colors i tot això.
Si algú el veu o té notícies d’ell, agrairé que m’ho notifiqui.
Si us plau, PIX, torna a casa.

37 comentaris:

  1. No haurà tingut consciència i ha sortit a buscar feina?

    Soc innocent, de debò!
    Confesso la meva escassa simpatia envers PIX, sempre pel mig, distraient i fent la guitza.
    Si, és cert que havia imaginat alguna cosa horrible. . . .

    Però no, no m'agraden les desaparicions, i ara en veure com està de tocat el seu creador, també demano PIX, torna !!!
    o. . . . . com a mínim manifestat !

    ResponElimina
  2. Ai! si que em dol veure't tan afligit per la pèrdua.
    Pensa que potser és que ja s'ha fet gran: tens la síndrome del niu buit?

    O qui sap? potser se n'ha anat per tornar més endavant i donar-te una sorpresa!

    ResponElimina
  3. Ha, ha... potser és el "Peix Invisible"!!!!

    ResponElimina
  4. No hauràs sopat peix, oi? Igual ha trobat una pájara i se n'ha anat a veure món. Quan acabi el límit de la visa ja tornarà.

    ResponElimina
  5. Però els peixos fora de l'aigua es moren!. O aquest es un peix virtual que pot viure fora de l'aigua? A les hores no pateixis i compra-te'n un altre. A mi se'm va escapar un periquito i com no tornava me'n vaig comprar un altre.

    ResponElimina
  6. Jo hi veig una explicació molt clara, darrerament has deixat de prendre alguna pastilleta de les habituals, oi? Recupera la rutina i tot solucionat.

    ResponElimina
  7. Vols dir, Leb, que no et passaves amb la Llei Seca? No saps que els peixos volen aigua?

    ResponElimina
  8. Mira que si se n'ha anat darrere les faldilles del secretari del Papa que diuen que està tan bo... ;-)

    ResponElimina
  9. naaaa, això és que el vas fer anar a tirar la primitiva i ha tocat ^^ o que no el veus per l'efecte Doppler, que jo tampoc sé que és, però recordo haver llegit no sé que del "corrimiento al rojo" i les sirenes de les ambulàncies quepaqué.

    ResponElimina
  10. Potser se n'ha anat al Corredor a fer una butifarra...

    ResponElimina
  11. Jo miraría d'engantxar fotocòpies amb la seva foto, a tots els semàfors de prop de casa vostra.
    Això sí...no t'oblidis d'oferir una recompensa ben sucosa, si no, un prodigi com aquest, no te'l tornaran mai!

    Que tinguis sort amic meu!
    :-)

    ResponElimina
  12. I si ha marxat amb el Papa? I si ha marxat amb la Yoko Ono?

    ResponElimina
  13. em va semblar veure'l l'altre dia, no pateixis anava en bona companyia... em sembla que no t'enyora gaire de moment..:)

    ResponElimina
  14. Pel nom pensava que t'havia sortit per un altre lloc, però ja veig que no.

    ResponElimina
  15. No voldria ser pessimista, però... Què tens gat?

    ResponElimina
  16. L'he vist, l'he vist! corre pels blogs!
    http://www.cac.es/oceanografic/
    :)

    ResponElimina
  17. Qulsevol creació nostra tendeix a emancipar-se i acaba per fer-ho. He recordat una bella pel·lícula de ninots (Marquis) sobre el Marquès de Sade, el penis del qual també acabava per prendre la dràstica decisió d'emancipar-se del seu amo i començar una nova vida pel seu compte. Sembla que li va anar bé.

    ResponElimina
  18. Gràcies, Carme J per esforçar-te en superar la teua antipatia incial per PIX. Quan el coneguis, ja veuras com és un bon Jan. En serio :)

    ResponElimina
  19. Gràcies, Eulàlia, pel teu suport en aquests moments tan difícils. Jo no sé si deu ser això que dius del niu buit, però és que PIX és molt petit encara, si no fa ni mitja ungla...

    ResponElimina
  20. Galderich, PIX és mimètic i acromatòpsic, però dubto que tingui el do de l'invisibilitat. Però ara que hi penso, si jo amb tu no en parlo d'aquest tema! Mutis!

    ResponElimina
  21. Alyebard, em sembla que la marxa de PIX deu ser per això que dius tu de veure món. En tot cas, si el trobes, avisa'm!

    ResponElimina
  22. Aris, efectivament, PIX és virtual, i per viure no necessita aigua, sinó pixels.
    Me'n podria comprar un altre, que segur que en deuen vendre a qualsevol web de traficants de píxels, però és que PIX és creació meua, i ja saps, si no el trobo em sento alienat...

    ResponElimina
  23. XeXu, potser és això que dius. Espera't, que vaig a contar les pastilles que m'he pres avui... una, dues... vint-i-set? Oivà, si n'he pres tres més del que em tocava!

    ResponElimina
  24. Allau, que no, que PIX no necessita aigua, sinó píxels... Ara que, potser, si que l'he mantingut massa a ratlla i li he racionat massa el seu aliment. Ai, quin patir!

    ResponElimina
  25. Rita, em sembla que al PIX no el trobaran per allà baix, que és un ateu recalcitrant. Li ve de casta :)

    ResponElimina
  26. Clídice, a veure si al final serà això de l'efecte Dopler! Demà ho consultaré al farmacèutic, a veure si m'he passat amb el Dopler aquest. No s'havien de prendre tres al dia?

    ResponElimina
  27. Tirant, ara em fas patir, tu també, que al corredor hi ha porcs senglars i altrs animals salvatges, i en PIX és jove i inexpert!

    ResponElimina
  28. Carme de la maleta, gràcies pels teus ànims! Seguiré els teus consells, i penjaré avisos per tot el carrer, a veure si algú l'ha vist. El problema és això de la recompensa. Amb un bitllet de 10 euros creus tu que seria suficient?

    ResponElimina
  29. Que no, Marta voladora, que no ha marxat amb el Papa, que PIX és ateu, i en tot cas hauria atemptat contra ell! Ara que amb la Yoko, potser sí, però ell és tan jovenet...

    ResponElimina
  30. Ai, Lolita, si és cert el que dius, em quedo tranquil, que al menys sé que està bé. Per la meua part, també tinc certa inforamció sobre el que dius. Demà la publico, i tu tens quelcom a veure...

    ResponElimina
  31. Jomateixa, no tinc gat propi, però al meu jardí en ronden una dotzena com a mínim. Però confio en la velocitat de PIX. Tot i això, m'ha arribat una informació relacionada amb una roballa amb un gat, que demà publicarè.

    ResponElimina
  32. Efectivament, Aris, corre pels blocs! M'estan arribant notícies que confirmen haver-lo vist. A veure si al final el recupero. Demà informaré més detalladament...

    ResponElimina
  33. Ernesto, si cau a la paella, soc capaç d'invocar al Sant Pare Vicent, per tal que el recomposi i me'l retorni amb vida ;)

    ResponElimina
  34. Lluís, tens raó, igual li ha passat com a la polla de la peli. Però jo, sense PIX, em sento alienat (i sense polla, no vull ni pensar-ho)

    ResponElimina