22 d’abril del 2015

L'INNOMBRABLE


No és un monstre lovecraftià, però a alguns els causa molt més terror.
Quasi ningú l’ha llegit, però és anatema.
Les seues tesis sobre economia i la seua interpretació de la història resulten avui, en plena crisi del sistema capitalista, com a mínim interessants, però ni tan sols es porten a debat.
Les anàlisis que els economistes fan de l’actualitat coincideixen ara més que mai amb les d’ell, però ni se’l menciona.
Per què deu ser?
Què succeirà si cito el seu nom?
Primer faig una prova amb gasosa, per si de cas.
Escric Keynes, Ricardo, Smith, Malthus... i no passa res, no s’esquinça cap vestit ni s’estira cap cabell. La pantalla del meu ordinador ni tan sols fa pampallugues.
Ara teclejo Liberalisme, i a continuació Neoliberalisme. Provo amb Estat del benestar. Cap problema.
M’arrisco una mica més: Nash, Krugman, Schumpeter, Sachs. Vaig al límit: Bernanke.
I confiat, esperant que la terra no tremoli i el cel no m’envií cap raig mortífer, m’atreveixo a teclejar el nom de l’innombrable:
Karl Marx.
M’aixeco, vaig a la prestatgeria i agafo un dels seus llibres. Cansat que m’intentin explicar el que està passant com un conte per a nens petits, arribo a la conclusió que és hora de fer-li una repassada a l’obra d’en Marx.

Amb permís de l’autoritat incompetent. O sense, tant m’hi fa.

3 comentaris:

  1. Si tot féssim el mateix, només amb la pols acumulada ja ofegaríem els venedors de fum que han convertit els ciutadans en clients de la seva ignorància.

    ResponElimina
  2. ...m'acabes d'augmentar considerablement la llista de lectures obligatòries!

    @ Marx: Diuen que si dius el seu nom 3 vegades seguides d'esquena al sol et surt bigoti i barba! (menys a Portugal, que sembla tenir l'efecte invers, no em preguntis perquè xD)

    ResponElimina